Friday, October 17, 2008

.::NABIL RL2 jd rapper utk IMRAN AJMAIN::.


KL, 14 OKT 2008: Zaman ini adalah zaman Nabil atau Bang Bil. Ketika menyambut 1 Syawal lalu, Murai Batu tengok sana-sini muka Nabil terpampang di kaca TV, majalah dan akhbar. Murah betul rezeki budak itu selepas jadi juara Raja Lawak 2.

Yang terbaru, Murai Batu dengar Nabil akan menjadi seorang rapper pula. Hai, nak lawan Too Phat pulak ke? Ceritanya, kawan Murai Batu cakap, Nabil akan buat rapping bukan untuk albumnya tetapi bagi album penyanyi Seribu Tahun, Imran Ajmain.

"Kau tahu, semalam aku dah dengar lagu baru Imran. Tangkap lentok beb! Memang akan top nanti. Untuk promote lagu ini, Imran juga akan buat shooting klip videonya tak lama lagi. Imran cakap, dia jemput Nabil Raja Lawak untuk buat rapping untuk lagu tu.

"Khabarnya, lagu ini inspirasi daripada lagu lama Headwind, Hanya Di Radio. Jadi Imran pun namakan lagu ini sebagai Radio," kata kawan Murai Batu dengan teruja.

Begitulah kombinasi terbaru Raja Lawak 2 dengan Raja Balada Singapura. Murai Batu pun teringin nak tengok hasilnya sebab selama ini Murai Batu pun minat gila dengan lagu Seribu Tahun. Kalau layan masa dengan sedih, hai, memang berderau juga air mata.

Dalam pada itu, Murai Batu pun kagum dengan Imran yang rajin dan kreatif mencipta lagu sendiri. Baru-baru ini seorang artis muda, Rain, juga telah merakamkan sebuah lagu Imran. Baguslah, kurang-kurang tambah lagi seorang komposer Melayu yang hebat di rantau ini macam Imran. Syabas!

nota ringkas: suka kat diorg 2 org nih..dua2 tinggi melampai!

*aku da 2, 3 kali jmpe ngn imran ajmain..tp still tak brani nk tgur je...1st time aku jmpe kat johor dlu, aku lambai die n dia bls..huishhh syiok abes haku..lol 2, 3 ari tmimpi2...mankuk tol

*bang bil..wa caya sama lu...org negeri aku nih..so aku kasik tabik spring skit kat die!!toink toink.. :p

*sumber: www.murai.com.my*

3 cOmmEnt:

fadzil hafiz said...

gua bukan nak tipu....

tp ramai yg cakap muka gua mcm nabil rl2!!x caya lu tgk jela gambar gua...

Anonymous said...

kalau nabil rapper, mesti kelakar..
kekekekekke

p/s : blog anda sudah tersenarai di pautan di blog saya,
anda bagaimana?

.::c!kzUrA::. said...

padelkopak:

huhu ye ke muka kamu like bang bil tu?keh keh..ni yg nk kene tgk bebetul nih!! :D

deennasour:

haah kan...sure la klaka jd lagu tu..

owh..da link kan zuranye blog eh..worait..nnt zura link kan deennyer lak..thanks.. :)