Wednesday, November 21, 2007

.::lAwAk::.

al-kisahnyer....



[sahabat]


Ada dua orang sahabat, mereka ni sangat akrab...Sorang bernama HANIF dan yang sorang tu bernama TONY... Mereka ni PENGHUNI SETIA umah tumpangan org2 gila.....Pada 1 ari, mereka dibenarkan main di kolam renang yg terdapat di rumah tumpangan tu....Tp mereka be2 ni tak pandai berenang... Si Hanif berehat-rehat di bawah khemah manakala Si Tony tak habis-habis LARI keliling kolam renang tu....Tetibe mungkin sbb keghairahan Si Tony ni terus mlompat ke dalam kolam.... apalagi terkapai-kapailah dia meminta TOLONG...help!!HELPP!!.... Sahabat yang setia, Si Hanif ni dengan pantas cuba selamatkan Si Tony.... Fuhhhh, nasib baik tak lemas.... Memandangkan yg Si Tony tu dah basah kuyup n kesejukkan, Si Hanif dgn pantas mmbalut kawannye tu dgn selai tuala lalu cepat-cepat membawanye ke dalam bilik mereka....Keesokkan harinye Si Hanif telah dikerahkan menemui orang atasan....Kira pegawai ler tu.... Apabila melihat wajah Si Hanif beliau mula berkata, " Saya ada 2 berita yang perlu saya beritahu awak...Yg pertama ialah berita baik, awak akan dibebaskan kerana awak tlah dpt bezakan antara kecemasan atau tidak... Tindakan awak menyelamatkan Si Tony bermakna awak kini mempunyai pemikiran yang waras... Namun saya juga ada berita buruk utk awak, teman baik awak telah MEMBUNUH DIRI... Pagi tadi saya diberitahu yang dia dijumpai di dalam biliknya dengan lehernya tergantung....Dengan muka selamba di Hanif pun menjawab, "Tidak tuan dia bukan membunuh diri tapi saya yang GANTUNG dia supaya dia CEPAT KERING".


[dialog 2 eko antu]


Tersebutlah kisah 2org hantu...Mereka ni baru brtemu lalu mereka pun berborakla tuk isi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu.....Spanjang prbualan mereka, Hantu B ni tak abis-abis menggigil....Lalu, Hantu A yang kehairanan ni pun btanya, "Apsal ko ni asyik menggigil je?" ..."Oh..cara aku mati dl truk..aku mati dalam peti ais...sejuk!!" Jawab Hantu B sambil menggigil lagi...."Ooo..kesian... aku dulu mati sbb heart attack." Kata Hantu A ramah...."Kau mmg sakit jantung kronik ye? Apsal ko tak gi buat operation? Kalo tak, sure kau tgh lepak-lepak ngn family kau skang..." Balas Hantu B....."Dah,aku dah buat dah !In fact mase aku mati tu, aku in recovery. Panjang ceritanya..." jawab Hantu A sayu...."Ceritala sikit..Sambil-sambil lepak nih.." "Camni..Aku syak isteri aku main kayu 3 ngan aku.... So this one day, aku ingat nak perangkap la isteri aku..Aku pura-pura gi keje tp actually aku park keta aku kat simpang ujung umah aku je....cam yg aku syak, masuk sebuah keta kat carpark umah aku... Aku rilex dulu sbab nak carik mase sesuai tangkap diorang..." "So, ko dapatla tangkap diorang?" tanya Hantu B penuh minat...."Tak. Aku cume jumpe isteri aku je kat dalam bilik. Yg aku heran, mase aku masuk umah tu, aku nampak ade kasut laki kat pintu umah aku... Aku tanye isteri aku tapi die takmo jawab....So aku pun lari-lari sekeliling umah aku nak carik jantan tuh. Abis sume bilik aku carik tapi takde pun.. Last-last, sebab aku penat sangat berlari carik jantan tuh, aku pun jatuh pengsan sebab heart attack. And aku tak sangka aku mati lak..." kata Hantu A mengakhiri ceritanya dengan kesedihan....Hantu B terdiam mendengarkan cerita Hantu A... Selepas beberapa ketika, Hantu B brkata,"Kenapa kau tak check kat dalam peti sejuk? Kalau kau check kat situ, sure kita berdua STILL HIDUP lagi....!!!!

hehehe.......

hehe...sj jer post dis lawak bodo..bosan eh time nih..don know wat should i do....chiowww.... :P

0 cOmmEnt: