Wednesday, November 5, 2008

.::sekadar LUAHAN rasa::.

smlm..terlalu sibuk..aku stress..tmbh lak ngn prangai sgelintir org yg mnyakitkan ati, tak tahu mjaga prasaan org lain..erm tak tau nape, tetibe lak aku haru...air mate ni laju je turun.. rugi...mmg rugi.. aku bazirkn pada bnda yg tak spatutnya...

ahh..pedulikan la pd mereka yg tak tahu mhargai...!!!

balik keje, bl tkenang blik pe yg blaku...lagi skali air mata ni dbazirkan...aku benci tu!!

********

siap je smbhyg asar smlm, i've got 1 msj from alang..btmbah laju lg air mata ni turun...
alang: mak demam teruk.....

aku: ko kt kg ke?aritu ateh tpon mak ok je, chat..mak dmm truk ke
lang?

alang: dmam, xleh bgun..nmpk mak nangis td, hiba lak
raser.. :'(

diam seribu bahasa...sedihnya ati aku ya Allah...

aku trus tpon alang...tnya itu, tnye ini...me, crying n crying n crying...and i know, she's crying too even i heard she laughing.. aku ckp nk tpon mak, tp alang tak bg..mak br je rehat n tido..

*********

pkul 7 lbh aku tpon mak...razif yg angkat..borak ngn ajip jap..aku dgr suara mak dihujung tpon..aku tnye ajip psl mak..ajip ckp mak dmm skit je, tgh bkemas tu..aku tau, dia juz trima arahan dr mak utk ckp cmtu kat aku...erm dia cite la yg tghari td dia msk tlur cmpur ngn tauhu, blaja dr kak su kt sek dia..fyi, he's only 6 years old...puas da dia bcerita itu ini, br lah dia tnye, "mak teh nk ckp ngn mak ke?" eerm....rintik2 ujan da mula turun... :'(

tnye kaba mak..cm biasa la dia akan ckp, dia chat n ok..selsema skit je...but i know, she's lying!!dia tgh nangis!

n cam biase gak..dan dan tu gak, dia ubah cite benda lain..cite psl ajip..cite psl kg ujan..cite psl jamuan sek alang..mcm2 lg la...cm ne aku belok nk tnye psl dia, dia jwb spatah n ckp psl mende lain.. argghhhh..lg la aku tak tahan..

mak jenis yg ssh sakit, tp skali dia sakit or dmm, teruk...dan benda tu la paling kitorg adik-bradik takut, sedih...

**********

mcm2 bmain kat kotak fikiran aku ni..dsbbkan tu, air mata ni bl2 sj leh kuar..mg mak cpt sembuh, kuat spt biasa..

nota air mata: aku n alang slalu borak b2, "pe ek akan jd kat kite kalu mak takde?" .......

4 cOmmEnt:

~::kAziRa::~ said...

saba k..
jgn nanges..kang makin teruk lak sakit mate tu..
shheeshh..xmo cite eh..
akhirnye aku tahu di blog..
tu idup namanye..
ade yg jahat..
ade yg baik..
ade yg kene buli..
ade yg membuli..
aku x maksud ape2..(^_^)<-----hepi konon2...

pandai aku berkate-kate..
walopon aku lg slalu merungut..
aku rase 'die' menyesal buat ko camtu tp x tunjuk..
pjg aku type..harap ko paham..
kalo x paham, buat2 paham..
ok..cukup..

padelkopak said...

bersabar lah cik zura!pasti ade hikmah disebaliknya...

*moga ur mom cepat sembuh*

.::c!kzUrA::. said...

kazira:

thanks buddy!! :)

aku tau, cmni la idup..ada yg kite suke, ade yg kite tak suke..sume nye kene tmpuh gak..tp kekdg aku tak kuat.. :'(

aku da tak dulik psl 'die'... lantak p la...

im juz worried about mak...u know me better, rite?

.::c!kzUrA::. said...

padelkopak:

thanks ya...yup, mg mak sy cpt sembuh...aminn!!