Wednesday, February 11, 2009

.::BLUE LAGOON menggamit memori::.

syoknyer 4 ari dok kat kg..rase malasssssssssssssss sgt nk keje arini..huhu

entry ni mybe da basi tp aku nak gak tempek kat sini..so korang takde r bosan kalu buka blog aku sebab ade gak cite baru n gambar2 yg leh cuci mate.. :p

wahai pembaca budiman... (hahahahahaha buang tebiat hape aku nih??!)

da lame sebenarnya aku plan nak ke PD ni..akhirnya sempena ari wilayah aritu tertunai gak hajat nak terjah air laut kat blue lagoon...wahhh teruja giler tgk air laut yg dok membiru tu..kat blue lagoon ni air dia cantik & bersih sikit berbanding kat teluk kemang tu..so kalu nak mandi pon puas ati la..

janji kul 8 tunggu kat utm, tp kul 8 tu yang dok nunggu hanyalah aku & zira..hangin jerk! konvoi ke PD ni juz 5 buah kete je..innova dipandu oleh wan, BLM dak wan filing space bawak, savvy lak abg faisal kak nurul drive, wira abg ijan bawak & aku drive waja..asyik aku jer yg jd driver..wawa n zira sedap je dok..tak aci tol!! :p

macam-macam ragam bebudak nih..dok pecah perut tengok gambar..

macam kate cikwawa, 6 orang je bunga yg join lepak2 @ PD kali nih..so sume keje disettlekan oleh bebudak laki..hah, sape rerase dia laki p lah sebok2kan diri yea buat keje..yg perempuan dok relex je..bagi arahan..ahahaha..mmg byk cantik!

selesai makan n mandi sume, si zira & wawa sebokkkkkk giler dok ngajak naik banana boat..aisehhhh....aku takmo lah!!!takut beb!!dulu mulut aku sampai dedarah dok naik menatang tu..seminggu aku tak makan kau...!! ni nak disuruhnya aku naik kali ke2?ahhh tidak!!!sesedap oren je ckp, "tu dlu, naik arini insyaallah tak jadi pape! nnt kitorg selamatkan la ko" takde maknanya diorg nak selamatkan aku kalu diorg sendiri tak terselamat diri sendiri..

tp aku lemah tol la..termakan lak pujuk rayu diorg tu..cisssss..naik jugak la aku...cam nk terkeluar anak tekak ni dok menjerit time banana boat tu jalan...budak2 laki kat depan aku sedap je dok loncat2 lepas2 tangan..haa kau, asyik kene debikk je ngn aku..rasekan! yang 3 dara ni, pegang tali kat banana boat tu sampai tangan merah n sakit2..takut jatuh!uwaaaa, takut gilerssss..hah, rasekan korang..baru korang tau cmne aku rase naik menatang ni...

wawa n zira, best kan naik banana boat??nnt kite naik lagik yea..aku sponsor!!gagagaga

kenangan indah dijatuhkan dari banana boat:-

naik banana boat ni 2 kali dia akan jatuhkan kite..skali kat tempat yg agak dalam, skali time nk turun nnt..time kat tempat yg dalam tu, 1 jer aku fikir, 'abis la aku mati lemas nih!!'... time da jatuh tu, dok menjerit ala2 nak nangis..cuak giler!

aku tak kire dah sape, yg aku tau aku nk pegang some1..yang tak leh blah, aku, wawa & zira dok berpaut kat sorang hero nih..cecehhh, hero la kunun...kah kah kah...hah, mampos budak tu kene handle 3 orang skali..

dia ckp kat aku, bertenang la..turunkan kaki tu slow2..nk tenang mendenye kalu tgh cuak n nk tenggelam tu..aku ni smpai da tak tau nk turunkan kaki cmne..da la aku ni tak reti langsung nk berenang...safety jacket pon macam tak gune je time tu..bak kata wawa, "tak kire sape dah, aku tau aku selamat!!" aku pon nk cakap, "betul!!betul!!betul!!" :p adoi, kalu fikir balik, malu seyyyhhh!!

balik kg aritu aku bagi anak buah n sepupu aku tgk gambar2 kat PD ni..skali anak buah aku tnye, "ma teh, nape diorang macam tu" (sile rujuk gambar atas ni yea).. laaaa, tak pepasal kene explain lak.. aku pon cakap la, "diorang ni pening skit..hehehe" ampun korang!!!!

time nak p mandi air bersih, tetibe lak tandas tak leh guna..under renovation!abis lah!!!nk tukau baju katne lak nih?huhu... 1 part yang mmg aku, zira n wawa hangin 1 badan.. kitorg nk tumpang basuh cincai2 la kat hotel sebelah blue lagoon ni, tetibe kene halau ngn guard situ..argghh tidak!! mention r kat dia yg tandas takde air, guard tak gune tu leh jawab, "itu saya tak peduli".. taik tol la...

last2 tukar je la baju kat dalam khemah yg ala2 nk runtuh ditiup angin laut tu...dengan badan yang melekit ngn air laut..

lepas je settle kat PD ni, aku & zira balik kg..nk pick up ank buah zira..and nk terjah secara senyap2 umah aku...huhu..surprise 4 my famili..hehe...yea yea je aku nafikan aku tak balik..last2 aku muncul gak..aiya...

11 cOmmEnt:

Wawa_Nadwa said...

ahhahaha!
adoii..
kelakar btoi baca n3 nih.
teringin seh mase kat sane.
naik banana boat tuh paling jd kenangan walaupon SERIK takmo naik dah.
klu nk sponsor pun aku tolak.
kekkekek!~

tapi bile baca pasal HERO tu t'tbe aku jadik maluuuuuuuu.
=P

.::c!kzUrA::. said...

wawaNadwa:

ala jom r naik banana boat lagik wa...aku tringin nih! :p

hahaha..hero..kene kenang jasa dia tu..kalu tak tiga3 mati lemas..yg lain wat donno jerk..

fazemy said...

bestnya..

Mohd Ridwan said...

.::c!kzUrA::. ,
PENGUMUMAN...
sape2 nak nek banana boat double trip?
diseponser sepenuhnye oleh syarikat aku sdn bhd...
sape yang berani?
sila balas jika anda berani sahut...
n sape la budak2 laki yang depan cik zura ea? mest best kan dieorang bleh lepas2 tangan... bagai terbang bebas diawangan...
wawawawawawawa...
bestnye nek banana boat...
BANANA BOAT.... AKU RINDU PADAMU....
sory kalau marah psal ritu... he5

.::c!kzUrA::. said...

fazemy:

mmg best!!

.::c!kzUrA::. said...

[ Ewan The Lagend ]:

bkn main lagik ko nye offer yea?
haa lenkali kite naik lagik..
huhuhu..double trip eh?
kompom aku mati kat tetgh laut tuh.. :p

sape ek budak laki yg dok dpn aku tu?
asyik kene debik jea..shiaannn!!
hahahahaha

*indahnya memori tu.. :D

Mohd Ridwan said...

.::c!kzUrA::.

aik? die bleh tanye plak saper duk depan die... kalau nak kirakan, kat atas bahu kanan hamba ini naik lebam sejak turun kene tampar dek budak perempuan blakang die...
so? dari ayat diatas, agaknye dapat teka tak saper sebenarnye lelaki dihapan cik zura nie?

teka, teka lah...
jom la nek.... double trip+makan skali. kah5
hahahahahahha...

.::c!kzUrA::. said...

[Ewan The Lagend]:

hahaha..padan ler muka ko..
tak reti dok diam sape suh..
org ni da la kecut perut..
dia leh lak loncat2..
hah, kan da kene..
so tak leh la nk slhkan aku..
gagagaga =p

wah, package ko agak menarik la..
nnt i pk eh..

Mohd Ridwan said...

.::c!kzUrA::.

ha... pikir jgn tak pikir...
tawaran tu tuk sesetengah owang je...
tempat plak limited edison...
sape cepat die dapat...

mai cepat mai cepat...

.::c!kzUrA::. said...

ewan:

wah..nnt aku pk ek..
2 tahun lagik br aku btau..

Unknown said...

cmne pic beta pn ley de nie?
hairan...bl beta g...hik3